Pomalá snídaně za odměnu, nejen pro maminky!

Pomalá snídaně za odměnu, nejen pro maminky!

Přemýšlíte, jak si udělat hezký svátek matek? Anebo jak z obyčejného dne udělat sváteční? Dopřejte si pomalou snídani, neboli brunch, který bude trvat od rána až do poledne, ideálně v posteli s těmi, které máte rádi!
SDĹEJTE RECEPT S PŘÁTELI

Slovo brunch vzniklo spojením anglických slov breakfast (snídaně) a lunch (oběd). Fenomén začal v Anglii na konci 19. století, odkud se rozšířil do USA. Podle vyprávění ho začali propagovat věřící, aby si mohli dopřát pozdní snídani po nedělní mši. Dnes se stal běžnou součástí kavárenských i domácích menu.

Slaný chod přijde vhod

Základem slané snídaně by mělo být celozrnné pečivo, toasty nebo bruschetty. V rychlé variantě si vystačíte se šunkou, čerstvým sýrem a čerstvou zeleninou, v rámci pomalé snídaně si můžete dovolit avokádovou pastu nebo lilkový kaviár. Hladové strávníky potěšíte i pořádnou anglickou snídaní s klobáskami a slaninou.

Správný brunch se neobejde bez vajec. Připomeňte si, jak je správně uvařit a jak připravit zastřená vejce. Další návod budete potřebovat při přípravě snídaňového – vajec Benedikt s lososem, šunkou, špenátem a holandskou omáčkou. Luxusní start do nového dne ale zajistí i klasická omeleta.

Sladké probuzení

S přípravou sladké varianty můžete začít už den předem. Vyzkoušejte ovesnou kaši s chia semínky a jogurtem nebo mlékem. Hrnek vloček, hrnek mléka nebo jogurtu a jednu lžičku semínek nasypte do zavařovací sklenice, pevně uzavřete, zamíchejte a přes noc nechte uležet v lednici. Vločky a chia semínka nasají tekutinu, do druhého dne tak vznikne vydatná kaše, kterou stačí doplnit čerstvým ovocem, medem nebo marmeládou.

Úspěch vám zaručí i vafle se šlehačkou nebo lívance, ať už klasické, netradiční banánové nebo exkluzivní nadýchané lívanečky s javorovým sirupem a lesním ovocem. A kdo by si chtěl opravdu vyhrát, může se pustit do koblih s meruňkami.

Šťáva do nového dne

Využijte nadcházející sezónu na maximum a zapojte do snídaně co nejvíce čerstvé ovoce, třeba v energetickém smoothie plném vitamínů. Nebojte se ho kombinovat s dalšími přísadami, výborně chutná třeba broskvové smoothie se špenátem a chia semínky nebo melounové s rukolou a limetkou. Do nového dne dobře nastartuje i mléčná varianta, banánový koktejl.

TIP: Kdo by chtěl začít nový den zvesela, může zkusit mimosu, osvěžující nápoj pojmenovaný po stejně jasně žlutých květech. Namícháte ho z jednoho podílu šampaňského (nebo prosecca) a jednoho podílu pomerančového džusu.

Užijte si hezky načatý den, přejeme vám hezký svátek, maminky!

A jakou snídaní budete slavit vy? Napište nám do komentářů!

NEJNOVĚJŠÍ RECEPTY

DALŠÍ ČLÁNKY Z MAGAZÍNU

NENECHTE SI UJÍT NOVÉ RECEPTY ROMANA PAULUSE, PŘIHLASTE SE K ODBĚRU NAŠEHO NEWSLETTERU

Pravidelná dávka inspirace, tipů a triků i upozornění na zajímavé články v Magazínu Kuchyně Lidlu přímo do vaší e-mailové schránky.

PŘIHLÁSIT SE K ODBĚRU