Veganské pudinky nejen pro vegany
Doba čtení 4 minut

Veganské pudinky nejen pro vegany

S rozmachem veganství a zdravé stravy se rozšířily i lahodné alternativy klasického pudinku. Už žádný kukuřičný škrob s cukrem a mlékem. Dnes máme i u nás k dispozici „zázračné“ potraviny jako je tapioka, chia semínka a kokosové mléko. A ty kouzlí za nás.

TISKNOUT
SDĹEJTE RECEPT S PŘÁTELI

Z exotiky až do vaší kuchyně

O chia semínkách či tapioka perlách jsme ještě donedávna neměli ani páru. Nyní se těší velké oblibě a najdete je téměř v každém supermarketu. O co se vlastně jedná?

Chia semínka neboli salvia hispanica jsou drobná šedočerná semínka z Mexika. Patřila mezi oblíbené plodiny Mayů – chia znamená v překladu síla. Obsahují vysoký podíl vlákniny a omega 3 kyselin, minerály jako železo, mangan, selen, fosfor, hořčík, vápník, antioxidanty a protein. 

Mají vysokou schopnost vstřebávat tekutiny a když je namočíte ve vodě, vytvoří kolem sebe gelovitou hmotu. Proto jsou ingrediencí stvořenou k lahodným, čistě přírodním pudinkům. Nasypat si je můžete ale i do kaše nebo ovocného smoothie. Nicméně slávu si získaly díky tomuto pudinku, který tvoří společně s kokosovým mlékem a mangem. 

TIP: Gel z nabobtnalých chia semínek skvěle nahradí vajíčka ve veganském pečení. Jedna polévková lžíce semínek spolu s 2,5 lžícemi vlažné vody je ekvivalentem jednomu vejci. Můžete jimi i zahušťovat omáčky. 

Tapioka, nebo přesněji tapioka perly, jsou bílé perličky, vyrobené ze škrobu tapioka, který se extrahuje z kořene manioku. Pochází z Jižní Ameriky. Obsahuje vápník a železo a jako správný škrob i dávku karbohydrátů. Perly po namočení do tekutiny nabobtnají, používají se do známého bubble tea a hlavně do další skvělé verze veganského pudinku. 

TIP: Smíchejte v menším kastrolu 30 g perel s 200 ml kokosového mléka a nechte 30 minut nasáknout. Přidejte 30 g cukru, špetkou soli a vanilkový extrakt (můžete použít vanilkový cukr do gramáže cukru) a povařte za stálého míchání na mírném plameni 15 minut. Nalijte do mističek a nechte alespoň 3 hodiny chladit. Ztuhlý pudink ozdobte čerstvým ovocem nebo pyré, kokosem či čokoládou. 


Z obilovin, ale bezlepkově

K přípravě zdravého pudinku můžete použít i obyčejnou bílou rýži. Tedy ne ledajakou, ideální je rýže arborio, která se používá při přípravě rizota. Obsahuje více škrobu a proto se při vaření s mlékem, ať už rostlinným či kravským, stává krásně krémovou. Uvařte rýži v rostlinném mléce, přidejte vanilku, doslaďte podle chuti a ozdobte čerstvým ovocem. 

Podobně můžou posloužit bezlepkové ovesné vločky. Když je totiž rozmixujete s mlékem, vytvoří hustý pudink. Stačí přidat trochu kakaa a javorového sirupu nebo medu a máte čokoládový pudink během minuty. Žádný škrob, žádná vejce. Jednoduše.

Sametově rostlinné

Pokud přemýšlíte, jaké mléko použít, podívejte se na tento článek o rostlinném mléce. Mandlové mléko si můžete jednoduše připravit sami. Dokonce i to kokosové mléko zvládnete doma. Dodá dezertu nejen specifickou lahodnou chuť a vůni, ale i sametovou texturu. 

Největším překvapením mezi veganskými krémovými dezerty pro vás možná bude avokádo. Většinou si ho mažeme na toast nebo z něj děláme guacamole, ale avokádo je možná překvapivě ovoce. Pokud navíc natrefíte na krásně zralé a krémové, byla by škoda ho nedochutit kakaem a javorovým sirupem. K lahodnému dezertu, který máte za minutku hotový vám dopomůže kuchyňský robot. Pro ještě dekadentnější dobrotu můžete přidat rozpuštěnou čokoládu a kapku mandlového mléka k dosažení ideální konzistence. 

Stále objevujeme nové a nové ingredience a s nimi nové recepty. Tyto jednoduché dezerty potěší vaše chuťové buňky i vaše zdraví, ať už jimi pohostíte návštěvu nebo zaženete mlsnou. Zde opravdu platí sousloví: bez výčitek!

NEJNOVĚJŠÍ RECEPTY

DALŠÍ ČLÁNKY Z MAGAZÍNU

NENECHTE SI UJÍT NOVÉ RECEPTY ROMANA PAULUSE, PŘIHLASTE SE K ODBĚRU NAŠEHO NEWSLETTERU

Pravidelná dávka inspirace, tipů a triků i upozornění na zajímavé články v Magazínu Kuchyně Lidlu přímo do vaší e-mailové schránky.

PŘIHLÁSIT SE K ODBĚRU