Kuchyne Lidlu

Blog

Tohle vyzkoušejte: Grilování, které si zamilují nejen vegetariáni

Zapojte se do diskuze

Napište svůj komentář

Grilovačka bez flákoty nebo masových burgerů není jen pro vegetariány a vegany. Dopřejte svým chuťovým buňkám osvěžující změnu a rozšiřte si kulinářské znalosti i dovednosti.

Začněte zeleninou

Zelenině prospívá několikaminutové grilování větších kusů nebo plátků, díky čemuž si zachová svou křupavost. Na grilu se nejlépe opékají cuketa, lilek, paprika, nebo rajčata. Většinou je stačí jen lehce potřít olivovým olejem a po ogrilování dochutit mořskou solí. Vyhněte se solení zeleniny přímo na grilu, pustila by pak zbytečně moc vody. Naopak, cuketu nebo lilek nechte před grilováním chvíli rozkrájené na papírovém ubrousku, aby se „vypotily“.

Zeleninu můžete grilovat i zabalenou v alobalu (určitě znáte klasiku v podobě brambor v popelu). Nakrájejte zeleninu na kostky, promíchejte s bylinkami, solí a olejem, vložte na větší kus alobalu a všechno zabalte do velkého měšce. Na grilu (nebo klidně i v troubě) opékejte ranečky asi 20 minut. Kdo chce, může do směsi přidat trochu sýru.

 

TIP: Další tipy na grilovanou zeleninu najdete i v triku Kulinářské akademie.

 

Málokoho napadne hodit na gril salát. Nelekejte se a zkuste to! Rozkrojte římský salát podélně na dvě poloviny, pokapejte olivovým olejem, nezapomeňte sůl, pepř a honem s ním nad rozžhavené uhlíky. Stačí mu 2 minutky z obou stran. Posypte ho pak parmazánem nebo servírujte s rajčatovou salsou.

Pokud se chystáte na tvrdší zeleninu (například mrkev, květák nebo brokolici), zkuste ji chvilku před grilováním marinovat. V míse smíchejte olivový olej, česnek, sůl, pepř a sladkou papriku nebo trošku chilli. Podle chuti přidejte (nebo naopak vynechejte) javorový sirup nebo sójovou omáčku. V takto připravené marinádě nechte zeleninu koupat alespoň třicet minut.

 

TIP: Pokud nestíháte připravit marinádu, naložte zeleninu alespoň na chvíli před grilováním do studené vody. Když ji pak pečlivě osušíte, bude po ogrilování příjemně křehká.

Hoďte na gril houby a sýr!

Nebojte se ani hub. Portobellu se vysloveně říká steakový žampion. Je šťavnatý a skvěle chutná i v opečené housce jako veganský burger. I klasické žampiony se na gril skvěle hodí. Stačí je očistit, odříznout nožičky a opečené posypat solí a potřít drceným česnekem. Pokud máte větší žampiony, naplňte je před grilováním sušenými rajčaty, olivami a oblíbenými bylinkami.
 

Komentáře (0)

zobrazit vše

Newsletter
Přihlásit se

Newsletter

Pokud si přejete dostávat informace o akcích a novinkách z kuchynelidlu.cz, zadejte svou e-mailovou adresu.