Kuchyne Lidlu

Blog

Jak se o svátcích nepřejídat

Zapojte se do diskuze

Napište svůj komentář

A je to tady! Svátky jsou za dveřmi, přípravy vrcholí a stoly se opět budou prohýbat pod tíhou všech dobrot. Vánoční cukroví, bramborový salát, řízky, na Boží hod třeba kachýnka se zelím a knedlíkem, ke svačince chlebíček se salátem, mezitím ještě štrúdlík nebo jiný koláč. K silvestrovskému veselí patří i nejedna sklenka alkoholu. Všude kolem nás jsou dobroty, kterým se jen těžko odolává.

Sváteční morálka také zdravému životnímu stylu zrovna neodpovídá. Rádi lenošíme na gauči a sledujeme pohádky, které se vysílají na všech televizních kanálech. Na nic jiného povětšinou nemáme ani energii, protože jsme přejedení, unavení a do ničeho se nám nechce.

Přejídání našemu zdraví neprospívá. Nejen že většina z nás skončí po svátcích s nějakým kilem navíc, často trpíme zažívacími potížemi – pálí nás žáha, máme nafouklé břicho, ba dokonce trpíme bolestmi.

Všech těch svátečních dobrot se ale nemusíte vzdát. Jen je třeba si jich dopřávat s mírou. Připravili jsme pro vás deset tipů, jak neskončit na pohotovosti se žlučníkovou kolikou:

  1. Ani o svátcích nezapomínejte na snídani a zaměřte se především na bílkoviny, které vás zasytí a nebudete mít nutkání mlsat.
  2. Nandávejte si menší porce a jídlo si pomalu vychutnávejte. Žaludek vysílá signály do mozku, že je sytý, pokud však jíte rychle, nic vyslat nestihne a vy pociťujete hlad.
  3. Když jste na návštěvě, nandejte si nějaké jídlo na talíř a trochu ukousněte. Talíř pak položte před sebe, aby to vypadalo, že máte stále co jíst. Nikdo vám tak nebude nutit další jídlo.
  4. Hledejte zdravější varianty, například třeba cukroví z ovesných vloček. Vločky obsahují hodně vlákniny, takže vás rychle nasytí.
  5. Nezapomínejte na ovoce a zeleninu. Sáhněte místo po dalším kousku lineckého po jablíčku nebo mandarince, které se na vašem stole určitě také nachází.
  6. Nezapomínejte na vodu. Zaplní váš žaludek a nebudete mít na další pochutiny místo.
  7. Vymyslete si program. Navštivte známé, běžte do kostela, do lesa nakrmit zvířátka, nebo jen vytáhněte ze skříně různé deskové hry. Když se zabavíte, nebudete myslet na to, který druh cukroví jste ještě neochutnali.
  8. Vydejte se na procházku. Krásně vám slehne a až se vrátíte domů, nebudete mít při dalším kousku cukroví výčitky.
  9. Ani cvičení nemusíte odkládat. Fitka jsou sice zavřená, ale na internetu najdete mraky cvičení nejrůznějších druhů.
  10. A teď to nejdůležitější. Hlavně si nic nevyčítejte! I když jste nacpali k prasknutí, nelynčujte za to sami sebe, ale spíše přemýšlejte o tom, co naopak uděláte pro své zdraví.

A co dělat, když jste si naše rady přečetli pozdě a trpíte? Zásada číslo jedna - hodně pít. Zapomeňte však na alkohol a sladké limonády a sáhněte po čisté vodě a bylinkových čajích. Skvělá je máta, meduňka, heřmánek nebo také zázvor. V případě nouze snězte trochu syrového kysaného zelí nebo obyčejný bílý jogurt

Nafouklému břichu uleví anýzový nebo fenyklový čaj, který můžete uvařit i dětem. Pomůže vám i kmín nebo majoránka.

Velmi nepříjemné je také pálení žáhy. Zažehnáte ho vodou s jedlou sodou nebo lžičkou olivového oleje s několika kapkami citronové šťávy. Funguje také banán, vyzkoušejte ho.

Přehnali jste to s alkoholem a je pro vás ráno kruté? Sáhněte po vývaru – bez zeleniny, masa a nudlí, jen čistý vývar vás nakopne.

Hotový zázrak je aloe vera. Pomáhá nejen při dlouhodobých potížích, ale ulevuje i od akutních problémů s pálením žáhy, zácpou i průjmem, nadýmání nebo při překyselení žaludku.

Věříme, že naše rady potřebovat nebudete a užijete si krásné svátky.

Komentáře (0)

zobrazit vše

Newsletter
Přihlásit se

Newsletter

Pokud si přejete dostávat informace o akcích a novinkách z kuchynelidlu.cz, zadejte svou e-mailovou adresu.