Kuchyne Lidlu

Dieta bohatá na železo

Blog

Dieta bohatá na železo

Zapojte se do diskuze

Napište svůj komentář

Železo je mikroprvek, který náš organizmus potřebuje, aby správně fungoval. Jeho nedostatek během některé z vývojových fází může způsobit anémii, omdlívání, nízkou výšku postavy, oslabenou imunitu vůči infekcím a může rovněž vést k srdeční arytmii.

Nedostatek železa je zpravidla způsoben špatnými stravovacími návyky. Větší množství železa obvykle potřebují mj. těhotné ženy, vegetariáni, ženy se silnou menstruací, osoby po operacích, dospívající děti a mládež. Farmakologické doplnění hladiny železa je možné jen pod přísným lékařským dohledem, protože nadbytek tohoto prvku v těle má rovněž negativní vliv. Pro zachování jeho optimální hladiny je nutné obohatit jídelníček produkty, které železo obsahují. Prvními příznaky nedostatečného množství železa jsou lámající se nehty a vlasy, suchá pokožka, časté praskání koutků úst.

Železo obsažené v produktech živočišného původu se absorbuje snadněji než to z produktů rostlinného původu. Snadno stravitelné železo se nachází například v hovězím nebo telecím mase a v játrech. Pokud maso nejíte, je potřeba jídelníček doplnit vhodnou zeleninou a ovocem. Absorpce tohoto prvku je mnohem účinnější, pokud maso obsahující železo doplníme zeleninou, která také tento mikroprvek obsahuje. Během diety na zvýšení hladiny železa v těle je nutné se vyvarovat čaje, kávy a cukru.

Ovoce a zelenina s vysokým obsahem železa:

  • brambory pečené nebo vařené ve slupkách
  • petržel
  • špenát
  • lišky
  • červená řepa
  • rajčata
  • česnek
  • bílé fazole
  • hrách
  • kopr
  • pažitka
  • maliny
  • rybíz
  • broskve
  • hroznové víno
  • banány

Komentáře (0)

zobrazit vše

Newsletter
Přihlásit se

Newsletter

Pokud si přejete dostávat informace o akcích a novinkách z kuchynelidlu.cz, zadejte svou e-mailovou adresu.