Dieta bohatá na železo

Dieta bohatá na železo

Železo je mikroprvek, který náš organizmus potřebuje, aby správně fungoval.
TISKNOUT
SDĹEJTE RECEPT S PŘÁTELI

Železo je mikroprvek, který náš organizmus potřebuje, aby správně fungoval. Jeho nedostatek během některé z vývojových fází může způsobit anémii, omdlívání, nízkou výšku postavy, oslabenou imunitu vůči infekcím a může rovněž vést k srdeční arytmii.

Nedostatek železa je zpravidla způsoben špatnými stravovacími návyky. Větší množství železa obvykle potřebují mj. těhotné ženy, vegetariáni, ženy se silnou menstruací, osoby po operacích, dospívající děti a mládež. Farmakologické doplnění hladiny železa je možné jen pod přísným lékařským dohledem, protože nadbytek tohoto prvku v těle má rovněž negativní vliv. Pro zachování jeho optimální hladiny je nutné obohatit jídelníček produkty, které železo obsahují. Prvními příznaky nedostatečného množství železa jsou lámající se nehty a vlasy, suchá pokožka, časté praskání koutků úst.

Železo obsažené v produktech živočišného původu se absorbuje snadněji než to z produktů rostlinného původu. Snadno stravitelné železo se nachází například v hovězím nebo telecím mase a v játrech. Pokud maso nejíte, je potřeba jídelníček doplnit vhodnou zeleninou a ovocem. Absorpce tohoto prvku je mnohem účinnější, pokud maso obsahující železo doplníme zeleninou, která také tento mikroprvek obsahuje. Během diety na zvýšení hladiny železa v těle je nutné se vyvarovat čaje, kávy a cukru.

Ovoce a zelenina s vysokým obsahem železa:

  • brambory pečené nebo vařené ve slupkách
  • petržel
  • špenát
  • lišky
  • červená řepa
  • rajčata
  • česnek
  • bílé fazole
  • hrách
  • kopr
  • pažitka
  • maliny
  • rybíz
  • broskve
  • hroznové víno
  • banány

NEJNOVĚJŠÍ RECEPTY

DALŠÍ ČLÁNKY Z MAGAZÍNU

NENECHTE SI UJÍT NOVÉ RECEPTY ROMANA PAULUSE, PŘIHLASTE SE K ODBĚRU NAŠEHO NEWSLETTERU

Pravidelná dávka inspirace, tipů a triků i upozornění na zajímavé články v Magazínu Kuchyně Lidlu přímo do vaší e-mailové schránky.

PŘIHLÁSIT SE K ODBĚRU