Kuchyne Lidlu

Jak grilovat? Nejznámější způsoby

Blog

Jak grilovat? Nejznámější způsoby

Jsou dva základní způsoby grilování: přímé a nepřímé. Zjistěte, čím se liší.

Přímé grilování

  • Vhodný způsob na grilování malých, ne příliš silných kusů masa, ryb a zeleniny.
  • Grilované produkty jsou kladeny na rošt přímo nad žhavé uhlíky. Tímto způsobem lze grilovat klobásky, vykostěné kuře, steaky, rybí filety, steaky z mletého masa, párky v rohlíku, sýr, ovoce a některé druhy zeleniny, a také pečivo.
  • Produkty grilované tímto způsobem je možné otočit jen jednou, přibližně v polovině času pečení.
  • Rošt by se měl nacházet ve výšce cca 10-15 cm nad zdrojem tepla, které by mělo být pod grilovaným jídlem rovnoměrně rozloženo.

Nepřímé grilování, aneb barbecue

  • Tento způsob grilování se hodí ke grilování větších kusů masa, které vyžadují delší dobu pečení. Tato metoda spočívá v tom, že jídlo se neklade přímo ke zdroji tepla.
  • Způsob grilování: uhlí rozsuneme do stran, grilovanou potravinu dáme na tácek, který umístíme mezi rozsunuté uhlí. Gril přikryjeme poklopem, díky čemuž teplo bude stoupat z ohniště vzhůru směrem k víku, od kterého se odrazí a vrátí se zpět, což zajistí rovnoměrné pečení.
  • Tento způsob zpomaluje čas pečení masa a díky tomu se maso dobře propeče i uvnitř.
  • Nepřímé grilování je dobrým způsobem pro pečení drůbeže s kostmi, žebírek, krkovičky a větších kotlet – potravin, které je nutné péct déle než 25 minut.

Komentáře (0)

zobrazit vše

Newsletter
Přihlásit se

Newsletter

Pokud si přejete dostávat informace o akcích a novinkách z kuchynelidlu.cz, zadejte svou e-mailovou adresu.